ALEGERI LOCALE 2012. Campania pentru București, la judecata publicitarilor. „Poți să vii cu orice idee, dacă produsul e zero barat, nu ține”

Publicat: 03/06/2012, 14:49
Actualizat: 08/06/2012, 14:21

Campania electorală a început deja de două săptămâni, iar afișele candidaților au împânzit Bucureștiul. Fiecare se luptă să obțină un scor cât mai bun după alegeri, aceștia apelând la sloganuri și mesaje cu care speră să-i atragă pe oameni de partea lor.

Sloganurile alese nu sunt însă tocmai inspirate, spun publicitarii. „E un fel de varză cu carne campania asta. Arată nivelul de cultură al politicienilor”, a declarat, pentru gândul, Bogdan Enoiu, director la agenția de publicitate McCann.

De aceeași părere este și Octavian Popescu, director al agenției Initiative, care ne-a spus că degeaba unii apelează la campanii electorale bine construite sau mesaje amuzante, crezând că astfel vor fi votați, când produsul este nul. „Poți să vii cu orice idee vrei tu, dacă produsul e zero barat, nu ține, oamenii nu votează”, a spus publicitarul, contactat de gândul.

„Lumea nu te votează când zici plici-plici, că asta înseamnă că ești măscărici”

Referindu-se la sloganul candidatului PDL la Primăria Generală Silviu Prigoană, Plici de-aici! Vine Prigoană!„, Popescu a comentat că politicianul a folosit aceeași imagine pe care și-au format-o oamenii despre el. „Așa îl știe lumea, de plici, și crede că o să-i meargă. Dar n-o să-i meargă pentru că lumea nu te votează când zici plici-plici, că asta înseamnă că ești măscărici. În lipsa produsului, publicitatea nu există”, a mai spus Octavian Popescu.

Despre același slogan, Bogdan Naumovici, creative director la 23 Communication Ideas, parte a grupului Leo Burnett, a comentat că demostrează faptul că Prigoană nu face campanie pentru primărie, ci pentru el. „Asta nu e campanie, ăsta e show, circ. El își face lui singur campanie, e bucuria lui să fie în centrul atenției. Dar trebuie să fii copil să crezi că pentru voturi o să meargă cu un plici de-aici”, a spus Naumovici, pentru gândul.

Un alt candidat mai controversat, Gigi Becali, mizează pe ideea de credință și biserică și a folosit în campania lui sloganul În slujba Crucii și a Bucureștiului”. „Eu cred că o să prindă la public, că oamenii sunt credincioși. Când ei văd că la primărie e închis, la guvern e închis, se duc și ei la biserică. Deci atinge o parte din public”, este de părere directorul Initiative.

Pe de altă parte, Bogdan Naumovici crede că Becali nu va avea succes cu un astfel de slogan. „Nu-l crede lumea, nu cumpără niciun credincios așa ceva. Ce, că se duce el la biserică și pupă el icoane cu televiziunea după el? Poate el e credincios, dar așa face doar paradă și asta îl face să piardă”, a opinat creative directorul.

Vulnerabilitatea lui Mihăescu, emisiunile Vacanța Mare

Anunțarea candidaturii la sectorul 5 a lui Mugur Mihăescu, cunoscut din Vacanța Mare, a fost o mutare care a surprins. Dacă unii s-ar fi așteptat la o campanie agresivă și un slogan putuernic, Mihăescu a optat pentru un mesaj simplu: Nu am mici, nu am bere, nu am partid, dar am bun simț”.

Directorul Initiave, Octavian Popescu, consideră că actorul nu are nicio șansă în cursa electorală, mai ales din cauza emisiunilor „care nu ar fi fost niciodată difuzate într-o țară normală” și „care nu arată a bun simț”.

Bogdan Naumovici spune însă că este unul dintre cele mai bune sloganuri, mai ales pentru că le vorbește direct oamenilor. „E un slogan mult mai bun față de celelalte, vorbește despre un om din afara sistemului, vorbește pe limba oamenilor, la fel ca Nicușor Dan. Îmi spune ceva relevant, ceva familiar”, a spus el.

Greșelile lui Oprescu

Când vine vorba despre sloganul folosit de primarul Capitalei, „Pentru că a demonstrat că se poate”, Naumovici crede că ar fi fost loc de o mică îmbunătățire. „Trebuia să fie la persoana întâi, nu a treia, ca să arate că el vorbește cu alegătorii, nu agenția. Oricum, Oprescu nu are nevoie de artificii, nu are de ce să șocheze. Bucureștiul de acum, comparativ cu Bucureștiul de acum patru ani, vorbește de la sine”, a adăugat el.

Un alt slogan considerat pe jumătate bun este și cel al primarului sectorului 2, Neculai Onțanu, și anume „UN PRimar bun. DeVOTAT Sectorului 2”. Deși recunoaște că partea cu „deVOTAT” este deja un clișeu, fiind folosită de multe ori în campaniile electorale, directorul de creație de la 23 Communication Ideas a sugerat că prima parte a mesajului ar trebui preluată de UNPR la nivel național pentru că ajută partidul.

Candidații cu același nume, un alt nivel de strategie electorală

În ce privește candidații de la sectorul 3, Robert Negoiță și Liviu Negoiță, Naumovici spune că acesta este primul pas în plus în strategia electorală: să alegi un candidat cu același nume cu actualul primar. Dacă în cazul lui Liviu Negoiță, campania nici n-ar fi avut nevoie de mai mult, locuitorii cunoscând activitatea primarului, în cazul lui Robert Negoiță ar fi fost nevoie de ceva în plus, așa cum ne-a spus publicitarul de la 23 Communication Ideas. „Sloganul lui e neutru, nu are impact, nu e deloc o soluție fericită. Îi trebuia ceva mai puternic ca să aibă avantaje în fața lui Liviu Negoiță”, a comentat el, sloganul ales de Robert Negoiță, „Schimbarea în bine”.

vs.

Per ansamblu, niciunul dintre specialiștii în publicitate nu crede că strategiile de marketing folosite în campania electorală de anul acesta sunt ieșite din comun și nu arată nimic deosebit. „Zi-mi ceva pentru care să te votez, ce-o să faci, nu texte banale care nu spun nimic”, a spus Octavian Popescu. De aceeași părere este și Bogdan Naumovici, care a spus că mai toate sloganurile sunt niște clișee. „Eu am o problemă cu toate sloganurile, niciunul nu reprezintă pe cineva. Sunt doar monologuri plictisitoare, nu comunică cu cetățenii, candidații doar încearcă să cumpere niște voturi”, a declarat el.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
"Măcelarul din Teheran a murit! Drag popor al Iranului, bucură-te!". Cine sunt iranienii fericiți că...
Reacția virală a unei turiste din Marea Britanie când a văzut cât costă o cafea...
FOTO. Cea mai bogată româncă are o avere de peste 800.000.000 de euro și arată...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
VIDEO „Vezi că te bat”. Miron Cozma s-a îmbrâncit cu liderul Asociației Victimelor Mineriadelor, după...
Oana Roman a făcut o gafă colosală şi a fost taxată imediat: 'Se vede clar...
Cum a aflat Monica Tatoiu că are CANCER! „Pierd un litru de sânge la trei...
ANIMAŢIE. "Nu pot să vă spun ce am văzut, băiatul ardea". Trei prieteni, cursă nebună...
Breaking news despre Florin Piersic!
Care este singurul tip de carne complet interzis în România! Ce pățești dacă mănâci așa...
Ce bust, ce posterioare! Divele sunt bine tare din cap până în picioare
Când intri pe autostradă, dai semnal STÂNGA sau DREAPTA? Ce semnale luminoase sunt impuse de...
Curtea Penală Internaţională solicită mandate de arestare pentru premierul Netanyahu şi Yahya Sinwar - liderul...
O PREDICȚIE extraordinară a lui EINSTEIN, tocmai a fost CONFIRMATĂ
Se schimbă buletinele în România. Când se emit noile cărți de identitate
Mesaje si felicitări de Sf. Constantin și Elena 2024 cu „La mulți ani”. Cele mai...
Bunicul Florentinei, fata ucisă la Sibiu, detalii șocante! "Nu a..."
Culiță Sterp a apelat de urgență la mama Geta! Cu ce bunătăți s-a dus femeia...
Ei sunt cei trei tineri care au murit în cumplitul accident din Iași. George și...
BANCUL ZILEI: - Bulă, cocoșul tău de ce nu cântă dimineața? - Pentru că este...
Victorie pentru Julian Assange! Decizia luată de judecători în procesul împotriva extrădării în SUA
×